Toyota, dünyanın önde gelen marka danışmanlık şirketlerinden Interbrand tarafından her yıl gerçekleştirilen “Dünyanın En Değerli Markaları (Best Global Brands)” araştırmasının 2023 sonuçlarına göre bir kez daha dünyanın en değerli otomotiv markası oldu.
Toyota açıklamasına göre, elektrifikasyon, sürdürülebilirlik ve herkes için mobilite gibi yenilikçi ve kapsayıcı çalışmalarıyla öne çıkan Marka, araştırmada geçen yıl olduğu gibi 2023’te de sektöre liderlik etmeye devam ediyor.
Tüm sektörleri içeren listede 100 marka arasında 6’ncı sırada yer alan Toyota, geçen yılki sıralamasını korumayı başarırken yüzde 8 artışla marka değerini geçen yılın da üzerine taşıdı. Interbrand’in değerlendirmesine göre Toyota’nın marka değeri, 59 milyar 757 milyon dolardan 64 milyar 504 milyon dolara yükseldi. Toyota, aynı zamanda ilk 10’a giren üç otomotiv markasından biri olarak endüstri liderliğini devam ettirdi.
Interbrand, markanın değerini belirlerken, ürün veya hizmetlerin finansal performansı, markanın satın alma kararlarında oynadığı rol, markanın rekabet gücü, sadakati teşvik etme ve böylece gelecekte sürdürülebilir talep sağlama yeteneği de dahil olmak üzere üç temel analizi kullandı. (HABER MERKEZİ)